Cykla

Att cykla har blivet lite av ett beroende, inte så att jag bara ligger på landsvägen med min racer och försöker hålla så hög hastighet som möjligt. Nej, cykling för mig innebär så mycket mer för mig.. Att sätta mig på min racer för att tillsammans med andra cyklister träna inför Vätternrundan är underbart. Dagen efter tar jag min hybridcykel och försöker ta mig fram över stock och sten på små skogsstigar det är ju toppen. Eller att packa en matsäck och tillsammans med min fru cykla ut och ha en picknick och bada vid någon sjö är ju fantastiskt. Att cykla till jobbet ger en fantastisk start på dagen och en möjlighet att varva ner lite innan man kommer hem. Eller att ta bara ta med sig kameran för att leta upp något fint fotomotiv. Detta är för mig att cykla och ger mig möjlighet att njuta av vårt fantastiska land. Just nu ligger fokus på att träna inför Vätternrundan så det blir mest långa och snabba träningspass på landsvägen. Men att på morgonen cyklar i lugnt tempo till jobbet kunna njuta av fågelsång och ljuvligt doftande blommor är något som är svårt att överträffa.//Mikael

Cykla på tuben

Lämna en kommentar